MUST READ: THE END
Wie mij goed kent, weet dat ik mezelf graag blijf heruitvinden, uitdaag en niet bang ben om nu en dan eens m’n leven een gans andere wending te geven…
Soms moet je durven toegeven wanneer je iets niet meer met volle goesting en overtuiging kan doen.
En eens het een mentale en fysieke strijd wordt rond prioriteiten en geluk, dan weet je eigenlijk al dat het te ver is gekomen.
De voorbije 2,5 jaar combineerde ik de winkel met de opstart en uitbouw van m’n eigen merk SOUK in the CITY. Want ja, zo ben ik dan: als t ene wat te veel energie vreet, dan put je toch gewoon nieuwe motivatie uit een gans nieuw project
Extra werk, … tuurlijk! Maar evenveel extra voldoening. Want als groothandel breng ik m’n geliefde Marokkaanse pareltjes ondertussen naar winkels over de ganse wereld. Zo’n 400 retailers al… Dit is waar m’n hart nu ligt, waar ik gepassioneerd mee verder wil!
Het zijn bewogen maanden geweest.
Wat mijn hart nog niet wilde toegeven, schreeuwde m’n lichaam al een tijdje uit...
Initieel hoopte ik dat iemand anders zich geroepen zou voelen om ons prachtige concept met evenveel enthousiasme verder te zetten en verder uit te bouwen. De voorbije jaren is duidelijk gebleken hoe onze kleurrijke, unieke stijl haar plaatsje heeft verdiend en hoezeer onze klantjes onze eigenheid apprecieerden… Maar ik zou het niet kunnen lossen. Het is m’n kindje. En dat kindje heeft op haar beurt SOUK in the CITY gecreëerd. En die passie blijft bij mij en zet ik gedreven verder.
Ik wil me 100% kunnen smijten voor m’n eigen label. Nog meer kunnen reizen, me creatief kunnen ontplooien, internationaal ondernemen en ook iets waardevoller kunnen betekenen, nog meer vanuit het hart...
Maar ook: weer tijd hebben voor mezelf en m’n dochter, de stress van het multitasken leren loslaten en terug genieten van de kleine momenten.
En mama verdient echt wel haar rust. Na meer dan 50 jaar vol overgave te blijven werken, gun ik haar een pensioen van genieten - in goeie gezondheid en met veel zon
Dus…
Wenst iemand ons handelspand een nieuwe bestemming te geven?
Neem gerust contact op.
Wij starten op donderdag 19 december onze uitverkoop, tot vlak voor de paasvakantie (enkel online).
Vanaf april zal de winkel enkel op afspraak te bezoeken zijn voor wie hulp wenst bij de aankoop van tapijten en andere SOUK in the CITY interieurartikelen.
We blijven vanuit onze bestaande locatie ook de groothandel runnen tot er een nieuwe invulling voor ons pand is gevonden.
Daarna gaan wij enkel online verder en met b2b showroom op een nieuwe locatie.
Dank je alvast voor de jarenlange steun en het enthousiast mee-evolueren met elk nieuw hoofdstuk dat we mochten schrijven in onze 70 jaar retail geschiedenis.
Nog even een snelle recap voor wie de tel kwijt is geraakt.
- 1954: mijn opa, Willem Content, startte met zijn zakenpartner een winkelconcept van handgemaakte Spaanse en Marokkaanse souvenirartikelen, kleine meubeltjes, lederwaren en accessoires. Casa Espanol en Artisanat Oriental telde enkele tientallen winkeltjes langs de Belgische kust.
- 1 april 1974: mijn mama, Christine Content, nam over en hielp de zaak omvormen tot een volwaardige lederwarenzaak, SCARPO. We evolueerden gaandeweg van 18 tot 5 winkels eind de jaren ‘90. En zagen ons aanbod evolueren naar de gekendste Belgische en internationale tassenmerken zoals Kipling, Eastpak, Esprit, Laurent David, Dakine en Samsonite.
- 2003: ikzelf vervoegde het team en introduceerde en optimaliseerde nieuwe software om de inkopen te managen en cijferanalyses te doen voor de professionalisering van onze zaak.
- 2007: een grote, prachtige handtassenwinkel werd gebouwd op onze toplocatie in Blankenberge en enkele heel mooie jaren volgden. De overige vestigingen werden gesloten en de focus kwam volledig op onze ene lederwarenwinkel én een nieuwe webshop.
- 2017: onder invloed van vele veranderingen in het retail landschap én bij onze leveranciers besloot ik SCARPO te sluiten en een gloednieuwe concept store te openen met de nadruk op handgemaakte interieur- en cadeauartikelen van over de ganse wereld: ESCAPE werd geboren.
- 2022: door het grote succes van onze kleurrijke Marokkaanse collecties die we zelf invoeren en laten maken, besliste ik mij alweer wat te transformeren en een nieuwe sprong in het diepe volgde Ik startte het merk SOUK in the CITY en verdeel onze geliefde berbermandjes, tapijten, kussens en zoveel meer naar winkels en professionele klanten over de ganse wereld. Een nichemerk, ja, maar al snel bleek het een onverwacht succes waar ik graag in verder evolueer…
- 1 april 2025: het einde van ESCAPE…
Fier en dankbaar.
Aan allen die ooit meewerkten aan ons avontuur.
Aan alle klantjes.
Aan alle leveranciers, vertegenwoordigers.
Liesbet…
Mama!
Merci
Liefs,
Joëlle